Dev.about() – co to będzie?

Na wstępie wspomniałem, że będę pisał grę. Było coś o tym, że to będzie gra 2D. Napisałem, że będzie pisana w C++ z użyciem biblioteki SFML. Przydałoby się coś jeszcze dodać na ten temat.

Czy ja o czymś przypadkiem nie zapomniałem?

Koncepcja gry! Tak! To było to…

Jako, że chcę poruszyć wiele problemów optymalizacyjnych i moich pomysłów na ich rozwiązanie to zajmę się tworzeniem gry, w której zamierzam zaimplementować:

  • system wytwarzania przedmiotów
  • walka z AI
  • rozbudowa własnych obszarów
  • ekwipunek i przechowywanie surowców
  • zdobywanie i przetwarzanie surowców
  • rozwijanie postaci i umiejętności
  • system NPC (non-playable character – postać z którą można wejść w interakcję, lecz nie jest kierowana przez gracza)
  • zmiana wyglądu postaci poprzez różne modyfikatory
  • rozwijanie własnych ekosystemów i zdobywania pożywienia
  • system osiągnięć i trofeów
  • tworzenie serwera i możliwość dołączania do niego przez wielu graczy
  • generowane losowo podziemia
  • system pojazdów i wierzchowców

To jest wstępna lista rzeczy do zrobienia. Nie jest ona uporządkowana. Jest tylko przeniesieniem notatek z zeszytu do formy elektronicznej. Z czasem będzie ewoluowała, ale o tym dowiesz się w kolejnych wpisach. Dowiesz się również jak będę zarządzał projektem, czego będę używał do organizacji zadań w zespole (w tym przypadku jednoosobowym, ale sprawdzi się on również przy większych grupach ludzi) oraz spróbuję opisać jak nie popaść w niechęć do tego co się tworzy – jakie mam na to sposoby, co robię by nie tracić chęci.

Jestem świadom tego, że nie wyrobię się ze wszystkim do końca #DSP2017, dlatego też planuję dalszy rozwój po zakończeniu konkursu. Projekt jest dużym wyzwaniem i jestem gotów je podjąć. Liczę na wsparcie i…

Do następnego!

 

#shareShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on TumblrPin on PinterestShare on LinkedInShare on VKShare on RedditEmail this to someone